18 Temmuz 2013 Perşembe

thy, ramazan'da istanbul'a çekmek istediği arap turiste damping yaptı


THY geçen yıl Arap turiste yönelik özel reklam filmi çekmişti.
İstanbul’a olan ilgiyi artırmak için geçen yıl ilk defa hayata geçirilen Ramadan in İstanbul etkinliğiyle Ramazan’da kente gelen turist sayısı yüzde 32 artarken, Gezi olayları nedeniyle rezervasyon iptallerinden bunalan turizm şirketleri Arap turisti getirmek için harekete geçtiler.
2012’deki Ramadan in İstanbul için 1.5 milyon dolarlık bütçeyle özel reklam filmi çeken Türk Hava Yolları (THY) bu yıl yine Suudi Arabistan, Katar ve Kuveyt’ten İstanbul’a gelecek Arap turistin bilet fiyatlarını neredeyse yarı yarıya indirdi. Buna göre bu üç ülkeden 20 Temmuz’a kadar alınacak İstanbul biletlerinde yüzde 40’ı bulan indirimler yapıldı. Gezi olayları nedeniyle bu yaz rezervasyonlarında sıkıntı çeken İstanbul’daki oteller ise etkinlik kapsamında fiyatlarında yüzde 20-30 arasında indirime gittiler.

Kuveyt yolcusu yüzde 144 arttı

İlki geçen yıl düzenlenen Ramadan in İstanbul etkinliğinde Türkiye’ye Körfez ülkelerinden gelen turist sayısında önemli oranda artış yakaladıklarını belirten THY Pazarlama Müdürü Faruk Çizmecioğlu, Ramazan’da Suudi Arabistan’dan taşıdıkları yolcu sayısının yüzde 33, Kuveyt’ten ise yüzde 144 arttırdıklarına dikkat çekti. Çizmecioğlu, “Bu yıl da oruç tutan ya da tutmayan ziyaretçileri özel olarak hazırladığımız programlarla ağırlayıp Körfez ülkelerinden gelen misafirlerin Ramazan aylarını İstanbul’da geçirmelerini sağlayacağız” ifadelerini kullandı.

Geçen yıl daha organizeydik

Ramadan in İstanbul etkinliği için geçen yıl daha organize olduklarını belirten Turistik Otelciler Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, “Bu projeyi tüm kuruluşların katılımıyla eksiksiz olarak hayata geçirdik. Gelen Arap turist sayısına bakılınca da başarılı olduğumuz ortaya çıktı. Ancak bu yıl olaylar nedeniyle rezervasyonlar iptal edilince tam organize olamadık” diye konuştu.
Timur Bayındır, etkinliğe özel olarak İstanbul’daki otellerin konaklamalarda yüzde 20 ile 30’luk indirimlerinin bulunduğunu ancak Gezi olaylarının başladığı tarihlerde rezervasyonlarını iptal eden Arap turistin buna pek ilgi göstermediğini gördüklerini ifade etti. Bayındır ilgisizliği görüp kendilerinin de tanıtım yapamadıklarını sözlerine ekledi.

Araplara 1.5 milyon dolarlık reklam çekti

Ramazan ayında Ortadoğu ve Arap ülkelerinden daha fazla turist çekmeyi hedefleyen THY, 1.5 milyon dolar bütçeyle özel reklam filmi çekip Ortadoğu ülkelerinde yayın yapan televizyon kanallarında gösterime soktu. THY ayrıca 20'ye yakın ülkede 100 bin adet İngilizce ve Arapça broşür ile poster dağıtırken, 50 bin adet de 16 sayfalık ramazan özel eki çıkardı.


*******************************

Doha bileti 576 liraya düştü* (TL)

Yer           Normal     İndirimli

Cidde        1205         389
Riyad        1207         577
Kuveyt      1045         398
Doha         1561         576
Medine      1311         417
Damam      1096        544
Al Kasım    1207        543
Taif             800         323
Yanbu         898         322

* Tek kişinin İstanbul’a gidiş-dönüş bileti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder