4 Eylül 2013 Çarşamba

9 günlük Kurban bayramında rekor kıracak turizmci zammı rafa kaldırdı

ÜNSAL EREKE
9 günlük Kurban Bayramı tatilinde 1 milyon 250 bin kişiyi tatile çıkarmayı planlayan turizmci yüksek kurla talebin düştüğünü görünce ‘zammı’ gündeminden kaldırdı. Yaz sezonuna uzun bayram tatili ile final yapacak olan sektör ‘rekor’ bekliyor.
9 günlük Kurban Bayramı tatilinde tarihin en yüksek satışını yapmaya hazırlanan tur şirketleri 'yüksek kur'a rağmen rekoru zorluyor. Ağustos sonuna kadar yurtdışı turlarının yarısından fazlasını satan seyahat acenteleri bayrama bir ay kala kurdaki artışın etkisiyle satış hızında birmiktar gerileme ile karşı karşıya kaldı. Talepteki gerilemeye karşı 'zammı' masadan kaldıran şirketler bir yandan da ekstra uçak taleplerini durdurma yoluna gitti.

1.2 MİLYON KİŞİ TURA ÇIKACAK

Kurban Bayramı'nda geçen yıla göre tümacentelerin satışlarının arttığına işaret eden Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy da 'rekor' bekleyen isimlerden. Ulusoy, “250 bin kişinin yurtdışına tatile gitmesi söz konusu, yurtiçinde ise yaklaşık 1milyonluk bir tatil hareketi bizi bekliyor. Toplamda 1milyon 250 bin kişinin ise bu şekilde tatile çıkacağını öngörüyoruz” diye konuştu. Ulusoy, yurtiçinde erken rezervasyonla satışların çok önceden yapıldığını belirtirken bu bayram yurtdışında 78 ülkeye turist gönderdiklerini dile getirdi.

FİNAL TATİLİ OLACAK

Kurban Bayramı’nda yurtiçi ve yurtdışı turlarında geçen yıla göre yüzde 45’lik bir artış yaşandığını belirten Jolly Tur GenelMüdürü Figen Erkan, “Tatilciler Kurban Bayramı’nı bir final tatili olarak görüyorlar. Havaların çok soğuk olmaması ve tatilin uzunluğu nedeniyle dünyanın her yerine yaptığımız turlar ilgi görüyor” dedi. Özellikle temmuz ayında Kurban Bayramı’na yönelik gelen ciddi talep sonrası ellerindeki turların yüzde 60’ına yakınını sattıklarını belirten Erkan, “Ancak döviz kurunun artması nedeniyle bu hız biraz yavaşladı. 1.5 ay uzun bir zaman. Kalan dönemde elimizdekileri de eriteceğimizi düşünüyorum” ifadesini kullandı. Anı Tur Yurtdışı Turlar Satış Müdürü Cihan Saray, ağustos ayı sonuna kadar ellerindeki turların yarısını bitirdiklerini ifade ederek, “Ancak geriye kalan kısmın satışlarına yönelik yüksek döviz kuru nedeniyle hızı kesildiğini görüyoruz. Talebin devamı için fiyatları aynı seviyede bıraktık” diye konuştu.

KURUN ETKİSİ KISA SÜRELİ OLDU

Kurban Bayramı tatilinde iç ve dış pazara yönelik çok yoğun bir talep oluştuğunu belirten ETS Turlar Müdürü Suat Özbek, “Bunu tatilin 12 ile 20 Ekim arasında dev bir tatil olmasına bağlıyoruz. Geçen yıla göre satışlarımız yurtiçi ve yurtdışında yüzde 35 artış gösterdi” dedi. Yurtdışı turlara bakılınca dövizdeki artışın etkisinin kısa süreli olarak gerçekleştiğini belirten Suat Özbek, “Temmuz ayında turların çoğunu kapatmıştık. Bunun dışında fiyattan psikolojik olarak etkilenenlere Kıbrıs’ı önerdik, kabul edildi. Orta Avrupa, İtalya ve Fransa gibi başlıca turların yanı sıra Afrika, Uzakdoğu, Amerika gibi uzak destinasyonlar da ilgi görüyor” diye konuştu.

UZUN TATİLDE UZAKLARA AÇILDIK

Jolly Tur Genel Müdürü Figen Erkan, uzun bayram tatilinde yurtdışında tercih edilen turlar arasında Küba, Güney Afrika, Seyşeller ve Çin’in olduğunu söyledi. Erkan, “Orta Avrupa, İtalya ve Fransa turlarına da çok yoğun talep oldu” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder