ÜNSAL EREKE
Koç Holding’in beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren şirketi Beko, 7 yıldan bu yana isim sponsoru olduğu Türkiye Basketbol Ligi ile anlaşmasını yenilememe kararı aldı. 2006-2007 sezonunda başlayan Beko’nun Türkiye Basketbol Ligi isim sponsorluğunun sözleşmesi geçen ay bitmesine rağmen, şirketin özellikle Almanya, Rusya, Litvanya ve İtalya gibi ülkelerdeki resmi basketbol liglerinde devam ettirdiği sponsorlukları kapsamında, Türkiye’yi de bir daha uzatacağı düşünülüyordu. Ancak şirkete yakın kaynaklardan alınan bilgilere göre Beko ile Türkiye Basketbol Ligi arasındaki isim sponsorluğu anlaşması sona erdiği ve şimdilik yenilenmeyeceği öğrenildi.
KOÇ İSTEMEDİ YORUMLARI YAPILDI
Beko’nun isim sponsorluğunu yenilememe kararı dün sosyal medyada yoğun gündem oluşturdu. Yapılan yorumlara göre Beko, Fenerbahçe Ülker ile Galatasaray Liv Hospital arasında haziran ayında Türkiye Basketbol Ligi şampiyonu belirleyecek play-off maçları serisinde meydana gelen olaylar nedeniyle ligin marka değerinin zarar görmesi üzerine bu kararı aldı. Bir diğer iddia olarak ise Beko’nun yönetim kurulu üyesi olan aynı zamanda koyu Fenerbahçeliliği ile tanınan Ali Koç’un Galatasaray’ın Basketbol Federasyonu’nun kararına tepki olarak final maçına çıkmama tavrına sinirlenmesi olduğuna yönelikti.
MAKAS DEĞİŞTİRİP YURTDIŞI TANITIMINA AĞIRLIK VERECEK
Ancak Beko’ya yakın kaynaklardan alınan bilgilere göre şirketin Türkiye Basketbol Ligi ile isim sponsorluğunun yenilenmemesinin başlıca amacının kısa süre önce yeni bir tanıtım stratejisi belirlenmesi olduğu ortaya çıktı. Buna göre ihracat pazarlarını daha da artırmayı hedefleyen Beko, tanıtımda makas değiştirip yurtdışı ülkelerde tanıtım faaliyetlerine girmek istiyordu. Hatta Beko bu kapsamda 1 Temmuz’da dünya devi Barcelona ile 4 yıllığına Katalan kulübünün sol kol reklamına adını verdi. Alınan bilgiler şirketin gelecekte hedeflediği yurtdışı pazarlardaki bu faaliyetlere ağırlık vereceğine yönelik oldu.
BASKETTEN SONRA YEŞİL SAHAYA İNDİ
Alman Basketbol Ligi – 2009 – devam ediyor
Rusya Basketbol Ligi – 2010 – devam ediyor
Litvanya Basketbol Ligi – 2011 – devam ediyor
İtalya Basketbol Ligi – 2012 – devam ediyor
FIBA Asya Basketbol Şampiyonası – Çin – 2009
FIBA Avrupa Basketbol Şampiyonası – Polonya – 2009
FIBA Dünya Basketbol Şampiyonası – Türkiye – 2010
Avrupa Basketbol Şampiyonası – Litvanya - 2011
Koç Holding’in beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren şirketi Beko, 7 yıldan bu yana isim sponsoru olduğu Türkiye Basketbol Ligi ile anlaşmasını yenilememe kararı aldı. 2006-2007 sezonunda başlayan Beko’nun Türkiye Basketbol Ligi isim sponsorluğunun sözleşmesi geçen ay bitmesine rağmen, şirketin özellikle Almanya, Rusya, Litvanya ve İtalya gibi ülkelerdeki resmi basketbol liglerinde devam ettirdiği sponsorlukları kapsamında, Türkiye’yi de bir daha uzatacağı düşünülüyordu. Ancak şirkete yakın kaynaklardan alınan bilgilere göre Beko ile Türkiye Basketbol Ligi arasındaki isim sponsorluğu anlaşması sona erdiği ve şimdilik yenilenmeyeceği öğrenildi.
KOÇ İSTEMEDİ YORUMLARI YAPILDI
Beko’nun isim sponsorluğunu yenilememe kararı dün sosyal medyada yoğun gündem oluşturdu. Yapılan yorumlara göre Beko, Fenerbahçe Ülker ile Galatasaray Liv Hospital arasında haziran ayında Türkiye Basketbol Ligi şampiyonu belirleyecek play-off maçları serisinde meydana gelen olaylar nedeniyle ligin marka değerinin zarar görmesi üzerine bu kararı aldı. Bir diğer iddia olarak ise Beko’nun yönetim kurulu üyesi olan aynı zamanda koyu Fenerbahçeliliği ile tanınan Ali Koç’un Galatasaray’ın Basketbol Federasyonu’nun kararına tepki olarak final maçına çıkmama tavrına sinirlenmesi olduğuna yönelikti.
MAKAS DEĞİŞTİRİP YURTDIŞI TANITIMINA AĞIRLIK VERECEK
Ancak Beko’ya yakın kaynaklardan alınan bilgilere göre şirketin Türkiye Basketbol Ligi ile isim sponsorluğunun yenilenmemesinin başlıca amacının kısa süre önce yeni bir tanıtım stratejisi belirlenmesi olduğu ortaya çıktı. Buna göre ihracat pazarlarını daha da artırmayı hedefleyen Beko, tanıtımda makas değiştirip yurtdışı ülkelerde tanıtım faaliyetlerine girmek istiyordu. Hatta Beko bu kapsamda 1 Temmuz’da dünya devi Barcelona ile 4 yıllığına Katalan kulübünün sol kol reklamına adını verdi. Alınan bilgiler şirketin gelecekte hedeflediği yurtdışı pazarlardaki bu faaliyetlere ağırlık vereceğine yönelik oldu.
BASKETTEN SONRA YEŞİL SAHAYA İNDİ
Alman Basketbol Ligi – 2009 – devam ediyor
Rusya Basketbol Ligi – 2010 – devam ediyor
Litvanya Basketbol Ligi – 2011 – devam ediyor
İtalya Basketbol Ligi – 2012 – devam ediyor
FIBA Asya Basketbol Şampiyonası – Çin – 2009
FIBA Avrupa Basketbol Şampiyonası – Polonya – 2009
FIBA Dünya Basketbol Şampiyonası – Türkiye – 2010
Avrupa Basketbol Şampiyonası – Litvanya - 2011

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder