24 Ocak 2015 Cumartesi

Sanal gerçeklikle Kapadokya’ya götürecekler!

ÜNSAL EREKE

2000 yılından bu yana dünyadaki tanıtım aktivitelerini ilk kez değiştirme kararı alan Kültür ve Turizm Bakanlığı, ‘Turkey:Home’ kampanyasının değerlendirmesini açıkladı.
Dünyanın önde gelen seyahat sitesi Expedia ile işbirliğine giden Bakanlık, daha önce hiçbir ülke tarafından kullanılmayan ‘augmented reality (artırılmış gerçeklik) teknolojisini kullanacak. Bu sayede yurtdışındaki tanıtımlarda yabancılara Kapadokya, Boğaz, Topkapı Sarayı gibi turistik noktalarındaymış gibi tanıtım yapılacak.
Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, artırılmış gerçeklik platformunu bütün turizm fuarlarına götüreceklerini, bu sayede tanıtımda teknolojiden de faydalanacaklarını belirtti. Önal, “Platform öncelikle fuarlardaki standlarımızın ortasında yer alacak. Burada Türkiye’nin önemli yerlerini gösterip, insanlara oradaymışlar hissi vereceğiz. Bundan daha sonra ise fuar için gidilen ülkenin önemli noktalarında birkaç gün de gösterişe sunacağız” diye konuştu.

TANITIMDA SOSYAL
MEDYA GÜCÜ


Tanıtım faaliyetlerinde sosyal medyadan daha fazla yararlanmayı gözleyen Bakanlık, Home kampanyasıyla Facebook, Twitter, Instagram gibi programlarda kısa sürede önemli kullanıcı rakamlarına ulaştı. Buna göre sosyal mecralar dünya sıralamasında 2008 yılından bu yana sosyal medya hesaplarını kullanan Avustralya 9.1 milyon takipçisiyle birinci sırada yer alırken, Türkiye 10 aylık sürede 1.6 milyonluk takipçi ile Amerika, Yunanistan ve İspanya’nın ardından 5’nci sırada kendisine yer buldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder