![]() |
| Fenerbahçe-Kalamış Marinası'nın kapasitesi artırılıyor... |
TDİ’nin iskelesi de dahil
edildi
Marinanın özelleştirilmesine
ilişkin son olarak 2011 yılındaki planda toplam alan 341 bin metrekare olarak
kabul edilmişti. Son yayımlanan ÖYK kararına göre ise özelleştirme kapsamındaki
alan ‘115 bin 821 metrekare
yüzölçümlü dolgu alanı ve 319 bin 306 metrekare deniz yüzeyi (iki yat limanı)
olmak üzere toplam 435 bin 128 metrekare’ olarak değiştirildi.
ÖİB yetkililerinden alınan
bilgilere göre ilana çıkılan plan ile ilgili olarak itirazın gelmemesi halinde özelleştirme
için çalışmalara başlanacak. Yetkililer, Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne (TDİ)
ait iskelenin de özelleştirme planına dahil edildiğini belirterek, “Mendireklerin
kaldırılmasıyla marina alanı daha da genişleyecek. Bu yat kapasitesinin de
artışı anlamına geliyor” ifadelerini kullanıyorlar.
Özelleştirme Yüksek Kurulu tarafından
yayımlanan yeni marina planı ise Kadıköy Belediyesi’ni isyan ettiriyor. konu hakkında konuşan Kadıköy Belediye Başkanı Selami Öztürk, marina için Belediye olarak
şimdiye kadar 100 milyon liralık yatırım yaptıklarını belirterek, bunun
karşılanmaması halinde dava açacaklarını söyledi. Öztürk, “Marina için Belediyemizin
1984 yılında başlayan çalışmaları var. Maliye Bakanlığı bize hiçbir şey
sormadan özelleştirmeye çıkma kararı aldı. Şimdiye kadar burası için
Belediyenin bütçesinden 100 milyon lira harcadık. Bu Kadıköylü’nün parasıdır. Hakkımızı
alamazsak dava açacağız” diye konuşuyor.
Konuyla ilgili olarak
Özelleştirme İdaresi Başkanvekili Ahmet Aksu ile de görüştüklerini belirten Selami
Öztürk, ne buradan ne de Maliye Bakanlığı ile temaslarından bir sonuç
alamadıklarını da sözlerine ekliyor.
Büyük gruplar gözlüyor
Marinanın özelleştirmesine
ilişkin tartışmalar sürerken, diğer yandan da Fenerbahçe Kalamış Marinayı
gözüne kestiren dev gruplar burası hakkında çalışmalar yürütüyorlar. Yeni
planla kapasitesi artan Türkiye'nin en gözde marinalarından olan Fenerbahçe - Kalamış
Marina'nın işletmesi için bu sektörde faaliyet gösteren yerli ve yabancı grupların
kıyasıya bir yarış yapması bekleniyor. Bu kapsamda öne çıkan yerli grupların
başında ise yurtiçi ve yurtdışında birçok marina projesine imza atan Koç, Doğuş,
Ülker ve IC Holding gibi gruplar bulunuyor.
Eski Yeni
Kara 102.394 115.821
Deniz 233.244 319.306
Alan 341.749 435.128
Kapasite 1300 yat 2
bin yat

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder